Březen 2007

Anarchie

30. března 2007 v 16:01 | verča |  Anarchie
Anarchie (z řec. an, arché) znamená bezvládí. Obvykle je tento pojem používán pro bezvládí zaviněné absencí obecné slučující autority, například během výjimečné politické situace jako občanských válek, revolucí či rozsáhlých přírodních katastrof. V případech, kdy se lidská společnost ocitne ve stavu takovéhoto dočasného neplánovaného bezvládí se často objevují jak případy bezprecedentní lidské solidarity a obětavosti, tak i odstrašující případy lidského hyenismu a egoismu. Stav anarchie dává jedinci svobodu a práva, která nejsou omezována veřejnou autoritou, což podle neanarchistů vede ke vzniku konfliktů, jelikož nelze bez formalizovaného vytyčení mezí absolutní svobodu a práva zajistit všem jedincům. Na druhou stranu, absence vlády podle stoupenců anarchismu nemusí znamenat nutně to samé, co absence jakékoliv organizace, byť tato by byla pravděpodobně zcela neformální, kdykoliv zrušitelná a ve své působnosti omezená časově i prostorově.
Termín anarchie je většinou spojován s pojmy jako chaos nebo zmatek, anarchisté ovšem tvrdí, že neoprávněně, a odmítají, že by chaos měl spojitost s anarchií či byl nutným výsledkem aplikace anarchismu.
from: wikipedia

Katesky blog

30. března 2007 v 15:47 | verča |  Spřátelený blogy
Určo mrkněte na tenhle blog :) www.deadline.blog.cz

no tak.....

28. března 2007 v 7:15 | verča |  Ostatní věcičky
Takže kdyby se vám chtělo a muj blog se vám líbil tak pro něj můžete hlasovat tady

Clash - fotečky

26. března 2007 v 19:16 | verča |  The Clash
http://www.nirofex.com/pictures/photoshop/images/clash.jpg
Obrázek “http://www.ne.jp/asahi/the/clash/top_gazou1.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
http://arted.osu.edu/160/images/p_k/clash_bw.gif
http://www.rocksbackpages.com/furniture/artists/clash.jpg
http://www.artistdirect.com/Images/artd/amg/music/bio/415394_clash_200x200.jpg

Visáči

26. března 2007 v 18:41 | verča |  Visací zámek
http://www.kurevhodinkach.cz/cs/photos/visaciZamek.jpg
http://www.brnoinfo.cz/2006/05/img/visaci1.jpg
Obrázek “http://www.visaci.cz/gallery2/fotogalerie/d/3138-2/cesty-cl-002.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://www.visaci.cz/gallery2/fotogalerie/d/3148-2/cesty-cl-004.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://www.visaci.cz/gallery2/fotogalerie/d/5465-2/foto0001.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.

photos....

26. března 2007 v 18:34 | verča |  The Exploited
http://www.artofthestate.co.uk/photos/photogallbandsexploited1.jpg
http://throb.typepad.com/throb/images/exploited.gif
http://www.switchmagazine.com/skateboard_pictures/the_exploited_cd.jpg
http://foe.firstpress.net/exploited.jpg
http://images.freemusic.cz/koncerty/ex2006/ex13.jpg

The Exploited

26. března 2007 v 18:30 | verča |  The Exploited

Skupina The Exploited se dala dohromady na počátku roku 1980 v Edinburghu. Skládala se ze čtyř punkerů - Wattie Buchan - zpěv, "Big" John Duncan - kytara, Danny McCormick - basa, Dru Stix - bicí, kteří se snažili hrát tvrdší a rychlejší verzi punku. Se kterou nakonec ovlivnili mnoho hudebních skupin v příštích 20 letech od Ice až k heavy metalové legendě Slayer. Přirozeně to netrvalo dlouho co vydali svůj první vlastní singl.

"Army Life" bylo založeno na zpěvákově dřívější zkušenosti s vojenskou disciplínou. Pravdivost materiálu zazářila ve světě punku a singl strávil dvacet pět týdnů v nezávislých žebříčcích, v srpnu 1980 dosáhla šestého místa. Strana B obsahuje singl "Fuck a Mod", který je dodnes populární.

Následující přišlo o tři měsíce později, název byl převzat věčně rostoucí oddaností životu a každý věděl kde byli s Wattiem "My jsme The Exploited Barmy Army nešpiňte se s námi - Exploited … Barmy Army". Zvěsti o skupině se rychle rozšířili když Gary Bushell podpořil zvuk skupiny jejich vysokou úroveň skandálních odhalení. Třetí singl "Dogs of War" se vyšplhal až na druhé místo nezávislých žebříčků. Debutové album vydáno také v této době "Live On Stage" je vysoce ceněná nahrávka skupiny naživo z Edinburghu.

První studiová nahrávka byla vydána na barevném vinylu v květnu 1981 a je stále mnohými považována za druhé "Never Mind The Bollocks". "Punks Not Dead" dosáhla dvacátého místa v Britském národním žebříčku a bylo zvoleno jako nejlepší nezávislé album roku 1981. Album obsahuje mnoho živých nahrávek, ale také nové skladby jako "Son Of a Copper" a "Sex and violence". Turné jako Apocalypse Punk tour ´81 s Anti Nowhere League, Discharge a Anti Pasti znamenalo více senzací a následující singl "Dead Cities" se probojoval do TOP 30 se 150000 prodanými kopiemi a znamenal zásah do žebříčků popu. The Exploited se stala jedinou skupinou kterou BBC nechala objevit ve své prestižní show, ale kdokoliv kdo obětoval video pásek se jen mohl smát smutné New Romantics v publiku, které se snaží pogovat se světle obarvenými skotskými šílenci.

Pod zraky médií vydali další singly "Don´t Let Them Grind You Down" nahráno s Anti Pasti, "Computers Don´t Blunder" a druhé album "Troops Of Tomorrow". Skupina pak odjela na šestitýdenní turné po USA a Kanadě. Po jejich návratu do Anglie prošla punková scéna velkými změnami, ale žádnými k lepšímu.

Skupina byla kontaktována vydavatelskou firmou Pax, a podepsali spolu roční smlouvu. To už bylo moc na Johna Duncan, a tak se rozhodl opustit skupinu. (pak hrál ve skupinách Gin Goblins a Blood Uncles) Posléze vydali singl "Rival Leaders" a studiové album "Let's Start a War" a vrátili se zpět ke hraní v malých klubech a hospodách, daleko od jejich vyprodaných koncertů v Londýně.

Skandálu se nevyhnulo ani vydání nového alba, kde se poprvé objevilo nové logo skupiny, nyní tak slavná lebka, která byla použita bez zaplacení jakýchkoliv poplatků americkému tvůrci.

Další studiové album "Horror Epics" pokračuje ve Wattieho posedlostí nukleárním holocaustem. Bylo vydáno firmou Konexion Records v roce 1985. Nejvýraznejší skladbou, která útočí na celý politický systém a speciálně na předsedkyni vlády Maggie Thatcherovou se nazívá jednoduše "Maggie". Pak vyšla i zpožděná živá nahrávka "Live at the Whitehouse" nahraná v roce 1985 na jejich turné po Americe.

Polepšení justicí vydala kapela svůj první 12" singl "Jesus is Dead", který obsahoval pouze čtyři stopy včetně "Politicans", kde Wattie telefonuje prezidentovi Spojených států.

The Exploited pokračovali s vydáváním špikových alb, ale v roce 1987 skupina začíná hrát více směrem k Hardcore/Grindcore. Tato změna se naplno projevila v jejich dalším albu "Death Before Dishonour" vydaném v roce 1987. V roce 1988 byl vydán další 12" singl "War Now" a v roce 1990 album "The Massacre" se již naplno přiblížilo k Heavy Metalu. Jejich poslední album "Beat the Bastards" z roku 1996 tento dojem ještě umocnil.

Diskografie:
  • (2004) Twenty five years of anarchy and chaos
  • (2003) Fuck The System
  • (1996) Beat The Bastards
  • (1991) Live in Japan
  • (1990) The Massacre
  • (1987) Death Before Dishonour
  • (1987) Inner city
  • (1987) Live at the Whitehouse
  • (1987) Totally Exploited
  • (1986) Jesus is Dead (EP)
  • (1985) Horror Epics
  • (1983) Let's start a war ... said Maggie one day
  • (1982) Troops Of Tomorrow
  • (1981) Punk's Not Dead

Tleskač photo....

26. března 2007 v 18:28 | verča |  Tleskač
http://www.tleskac.cz/index_soubory/logo.jpg
http://agi.bloguje.cz/img/img_7184.jpg
klik
Kliknutím zavřete okno

Totáči....

26. března 2007 v 18:15 | verča |  Totální nasazení

http://images.freemusic.cz/pictures/totacicover.gif
http://home.zcu.cz/~sabartos/totaci.jpg
http://www.punk.nazory.cz/totalni_nasazeni/01.gif
http://img136.imageshack.us/img136/700/19943tu.jpg

N.V.Ú. - foto

26. března 2007 v 18:06 | verča |  N.V.Ú.
http://www.kidsandheroes.com/images/interviews/2006032001.jpg
http://images.freemusic.cz/pict/kraliky2002/84.jpg
http://www.abysszine.com/image/recenze/nvu_vzorek1.jpg

N.V.Ú.

26. března 2007 v 18:00 | verča |  N.V.Ú.
Historie skupiny sahá zpět až do první poloviny 80. let, kdy se dva kámoši kytarista Pavel "Pafka" Doležal a Štěpán "Makeba" Málek, v té době působící jako hráč na klávesy a saxofon v notoricky známé skupině Ježkovy zraky, rozhodli založit kapelu. Oba přibírají dívčí duo, bubeníka a baskytaristu, takže na jaře 1985 mohla vzniknout nejprve novovlnná skupina Manichinace, posléze na podzim 1985 známější formace s názvem Kmitací Adapter. Tvorba skupiny byla ovlivněna klasickými skupinami ze Západu, vznikl jakýsi mix punku s novou vlnou - Damned, Clash, Sex Pistols, Die Totenhosen, DK, Exploited nebo třeba Devo, The Cure, Joy Division, D.A.F.
Od konce roku 1987 až do jara 1988 proběhly v kapele další změny - po delší době se opět přidalo dívčí duo (Renata "Paragánka" Pavlíčková byla na koncertech N.V.Ú. k vidění i v poslední době jako host) a protože i hudba začala více než k nové vlně tíhnout k punku, opět se změnil název a nakonec se vylupuje dodnes hrající punkband N.V.Ú. (Nepřichází v úvahu). V následujícím roce 1988 skupina ještě pod názvem Kmitací Adapter nahrává první demo nazvané "...že je magor", které obsahuje vedle úderných punkových vypalovaček jako například "Skinhead" nebo "Převrat" i písně s klávesami, značně poznamenané v té době letící novou vlnou.
Po "revolučním" Silvestru 1989/1990 došlo ke změně na postu bubeníka - v kapele se objevil ostrý ranař Jiří "Jyřýček" Franc, prošedší zkušeností v různých podzemních hradeckých kapelách (např. Evakuační balíček nebo Terpsychora) a ten svým razantním, nekompromisním stylem hry na bicí vtiskl N.V.Ú. onu agresivní punkovou pečeť, bez které se neobejde žádný opravdový punk band.
Následující čtyři roky znamenají tvrdší odklon k punku, což přineslo i odchod ženského dua. Kapela nahrává další dvě demo kazety - v roce 1990 to bylo osmnácti skladbové demo "Obchází mě dokola" a v roce 1992 "Tak jsme došli...". Současně začali N.V.Ú. intenzivně vystupovat na nejrůznějších festivalech a v klubech, čímž se stávají stále více populární a získávají solidní fanouškovskou základnu doma i v zahraničí.
V roce 1994 přibírá band druhého kytaristu Jardu "Foxe" Lišku a už s jeho účastí skupina vydává novou desku u společnosti Black Point. Název je "14 dní" a vychází nejen jako MC, ale už i jako CD. Po několika personálních změnách na postu baskystaristy se sestava ustálila do konečné podoby: Štěpán "Makeba" Málek - zpěv, harmonika, tamburína, Jiří "Jyřýček" Franc - bicí, zpěv, Jarda "Fox" Liška - basová kytara, zpěv, Pavel "Pafka" Doležal - kytara, zpěv.
V roce 1996 natáčí kapela druhé CD, MC s názvem "A v noci je tma...". Poté se intenzivně koncertuje po Čechách a zajíždí na koncerty i do Německa, Maďarska nebo Slovenska. N.V.Ú. vycházejí také na mnoha kompilacích v USA, Německu, Itálii, Polsku a samozřejmě také v České republice. Hrají po boku takových legend jako např. The Vibrators, Peter And Test Tube Babies, One Way System nebo The Stains.
V roce 1998 kapela natáčí další album "Čáry, máry, fuck", které bylo výtečně přijato kritikou a umístilo se na pátém místě TOP 25 časopisu Big Beng! Na podzim 1998 odchází z kapely baskytarista Fox a je nahrazen novým basákem Lukášem "Juniorem" Havránkem. Po dalším náročném roce (N.V.Ú. vystupují na 98 koncertech!) v dubnu 2000 kapela nahrává novou desku nazvanou "Z řady", kterou natáčí v sestavě Štěpán "Makeba", Jirka "Jyřýček, Lukáš "Junior", Pavel "Pafka" a Jarda "Fox", se kterým kapela nepřerušila spolupráci a je dodnes brán jako externí člen kapely. Následovala šňůra vystoupení spolu s kapelami jako Bad Preachers, Aurora, Loikaemia, Major Accident nebo Menace.
Ve výše uvedeném složení + hosté natáčí kapela zatím poslední album "Vzorek bez ceny" (2004). Fox coby externí kytarista je k vidění i na některých živých akcích. V této sestavě si kapela střihne také kratší set po boku legendárního TV Smithe (Ex Adverts).
Kapela až do současnosti intenzivně koncertuje doma i v zahraničí (Polsko, Maďarsko, Slovensko, Německo) a vymetá kluby, hospody i velké festivaly. V roce 2005 se v jejich řadách coby exotické koření objevuje saxofonistka "Áda" z kapely Zakázané ovoce (spolupráce trvá doposud, viz. např. koncert z listopadu 2006 z Modré vopice). Jako host je občas k vidění i exklávesistka "Paragánka". Poslední personální změnou je posílení kapely o dalšího kytaristu "Marvina" od sklonku roku 2006.
Současná sestava je:
Štěpán "Makeba" Málek - zpěv, harmonika
Jirka "Jyřýček" Franc - bicí, zpěv
Lukáš "Junior" Havránek - basa, zpěv
Pavel "Pafka" Doležal - kytara zpěv
Tomáš "Marvin" Žampach - kytara
Kapela se momentálně chystá, krom hraní, hraní a zase hraní, na oslavy 20 let existence (bez přerušení) a počiny s tímto spojené: kniha + DVD (nakl. Maťa), tributní album a několik speciálních koncertů.
Těšte se pankáčové!!!

Rancid - photos

26. března 2007 v 17:58 | verča |  Rancid
http://image.listen.com/img/356x237/6/9/4/1/651496_356x237.jpg
http://www.punknews.org/images/bands/rancid.jpg
http://members.lycos.nl/maaikecu2/rancid-group.jpg
http://images.amazon.com/images/P/B000001IQH.01._SCLZZZZZZZ_.jpg
http://luckypop.fc2web.com/machiuke/rancid/rancid-hq03.jpg
http://www.eye.net/eye/issue/issue_07.31.03/music/photos/rancid.JPG

Foteškýýýý

26. března 2007 v 17:51 | verča |  Sex Pistols
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/PF/PF_1039103_999~Sex-Pistols-Posters.jpg
http://www.urbanimage.tv/thumbnails/pk_191.jpg
http://radmusic.tblog.jp/images/sex-pistols.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b212/rancid-bitch/sex-pistols.jpg
http://warriorclothing.com/uk/shop/images/Sex%20Pistols%20Badge%20Set.jpg
http://www.rockstore.net/Merchant/graphics/00000001/R.128%20SEX%20PISTOLS%20STRAWS'77.jpg

Visací zámek

26. března 2007 v 17:13 | verča |  Visací zámek
Visací zámek (familiérně Visáči) je punk-rocková skupina, působící na české hudební scéně již od 80. let 20. století. Je považována za nejstarší českou punkovou legendu. Zejména v počátcích svojí tvorby silně ovlivnila sound celé jedné generace kapel a názory celé jedné generace posluchačů. Hity jako Uniformy nebo Dopravní značky položily ideový základ moderního českého anarchopacifismu, ostatní raná díla skupiny Visací Zámek jsou zase pevně rozkročena mezi vypjatým nihilismem a raným postmodernismem. Během 90. let se kapela ideově vzdálila původním anarchistickým ideálům a punkovém zvuku a myšlenkově se přiblížila spíše nihilismu a hudebně pak možná dřevnímu heavy-metalu. V současné době se kapela vrací k punkovým kořenům a snaží se získat přízeň další generace fanoušků a fanynek například hitem a videoklipem Známka punku.
Členové
  • Jan "Hony" Haubert - zpěv
  • Michal "Pixies" Pixa - kytara, zpěv
  • Vladimír "Savec" Šťástka - baskytara
  • Ivan "Iwar" Rut - kytara, zpěv
  • Jiří "Sweet P" Pátek - bicí
www stránky: www.visaci.cz

Totální nasazení

26. března 2007 v 17:11 | verča |  Totální nasazení
Totální nasazení vzniklo z punk-metalové skupiny Dehöt, kterou tvořili čtyři spolužáci ze slánského gymnázia. Dehöt existoval asi půl roku a po odchodu zpěváka Viktora zanikl. Zbylá trojice v obsazení Martin - kytara, zpěv; Sváťa - baskytara, zpěv a Pípa - bicí se rozhodla pokračovat dál, ovšem pod jiným názvem.
Založení Totálního nasazení se datuje na přelom listopadu a prosince roku 1990. Po roce existence, odehrání řady koncertů na regionálních rockových přehlídkách a festivalech v kladenském okrese a podomáckém natočení demosnímku "Wiktorovy ostatky" (září 1991) posiluje skupina kytarový post. Přichází druhý kytarista Honza. Do kapely však nezapadá a v létě 1992 odchází. Na jeho místo nastupuje P.P.Cvok. V této sestavě natáčí Totální nasazení v září roku 1992 dnes kultovní demosnímek "Dneska má svátek Marie".
Krátce poté odchází na vojnu hnací motor kapely, Sváťa. Místo kytary opouští z důvodu studia na vysoké škole Martin a nahrazuje ho navrátivší se Honza. V létě 1993, ještě během Sváťovy vojny, natáčí během jednoho opušťáku demo "Bätmani".
Po Sváťově návratu se kapela konečně rozjíždí naplno. Relativně větší množství koncertů v zimě 93 a na jaře 94 skupině jenom prospívá. Přichází však brzda v podobě dalšího odchodu na vojnu, tentokráte P.P.Cvoka. Kapela ale ještě předtím stačí nahrát ve studiu několik skladeb a společně se skladbami nahranými live na Petynce je vydává jako třetí demo "Totálnínasazení 1994". Ještě téhož roku s ním vítězí v "Rockovém šlahounu" Radia 1, což dává podnět firmě N-musiq k nabídce účasti na CD kompilaci "Rock box 1".
Po návratu P.P.Cvoka z vojenské služby odchází v létě roku 1995 z kapely definitivně Honza a sestava se tímto ustaluje na současné obsazení: Sváťa - baskytara, zpěv ; P.P.Cvok - kytara, zpěv a Pípa - bicí . Na podzim 95 nahrává ve studiu Hostivař Totální nasazení deset skladeb, které vydává na jaře příštího roku pod názvem "Stínohry" na CD i MC firma Střílek records.
S debutovým albem začíná skupina stále častěji koncertovat, ale zatím jen po rockových klubech především ve středních a severních Čechách. Na podzim roku 1996 se však Totální nasazení dostává pod agenturu ANK, která skupině zajišťuje vystupování v klubech po celé republice a hlavně častou účast na rockových a punkových festivalech. V létě 97 natáčí kapela opět ve studiu Hostivař dvanácti písňový materiál na druhou desku. Ta vychází na podzim téhož roku u vydavatelství ANK s názvem "Pocta době". Totální nasazení vystupuje v té době průměrně šestkrát do měsíce a návštěvnost koncertů neustále stoupá.
Přesně rok po natočení druhého alba nahrává skupina 18 písní (již tradičně v hostivařském studiu) - materiál na třetí desku. Album "...souhlasíš se vším?" vychází na podzim roku 1998 u firmy Popron music. Následující rok skupina připravuje demosnímek, který vydává nezávislá firma PH records pod názvem "Živáky" na začátku roku 2000. Demo obsahuje devatenáct skladeb nahraných živě v pražském klubu Prosek. Na jaře 2000 vychází rovněž folkrockový sólový projekt zpěváka a baskytaristy Sváti "Slánské pověsti", který předtím natočil se svojí doprovodnou skupinou Deratizéři na podzim 99 ve studiu Hostivař. Ve stejném studiu je i připraven materiál na čtvrtou desku Totálního nasazení - 16 písní. To se děje počátkem léta 2000. Záhy skupina podepisuje smlouvu s vydavatelstvím Globus music a na podzim vychází nové album "Spreyopithecus chaluhensis". Od léta je navíc Totální nasazení zastupováno hudební agenturou ZAPPA´S MARIA a na počet koncertů a nedostatek posluchačů si v žádném případě nemůže stěžovat.
V prosinci roku 2000 oslavila skupina 10 let od svého vzniku. Zvýšenou koncertní činnost vykazují i Sváťovi Deratizéři, ale jejich hraní je kvůli vytíženosti Totálního nasazení přece jen omezené. Přesto Sváťa s Deratizéry na jaře 2001 natáčí v Hostivaři materiál na novou, rockovější desku, která pod názvem "V pasti..." vychází koncem roku. Hojně koncertující Totální nasazení si mezitím na podzim odskočilo do domovského studia Hostivař, aby zde nahrálo zbrusu nové album. Pod názvem "Crabalaganja" vychází tato novinka v květnu roku 2002 opět u vydavatelství Globus music. Nové CD obsahuje kromě osmnácti skladeb rovněž datovou přílohu.
Počínaje létem roku 2002 absolvuje Totální nasazení koncertní turné spojené s propagací zmíněného nového CD "Crabalaganja". Turné končí v lednu 2003, kdy v pražském klubu Delta skupina svůj koncert nahrává, aby ho u vydavatelství Globus music vydala jako svoji druhou live-nahrávku (tentokráte na CD i MC). Nové album vychází pod názvem "Delta Force-živák z Delty" v dubnu 2003. Tento přes hodinu trvající "živák" s 24 písněmi (včetně dvou novinek) je jedním z posledních koncertů ve staré sestavě.
Po dvouměsíční pauze způsobenou přírůstky do rodin se od poloviny dubna po boku stávající trojice objevuje druhý kytarista. V konkurzu vybraný mladý čechobelgičan Michel Coolman se stává novým členem Totálního nasazení, které tak po osmi letech hraje opět ve čtyřčlenném složení. V této nové sestavě ( Sváťa - baskytara, zpěv;P.P.Cvok - kytara, zpěv; Pípa - bicí;Michel - kytara ) vyráží Totální nasazení na nové koncertní turné. Skupina hraje každý víkend dva koncerty v klubech i na festivalech po celé České republice. Jak se však postupně ukazuje, není Michelova druhá kytara takovým přínosem, jak se očekávalo a při nacvičování nových písní Coolman kapelu spíš brzdí. Když se k tomu na konci února 2004 připojí i osobní problémy dostává Michel Coolman na Sváťův popud definitivní vyhazov.
V klasické trojici Sváťa, P.P.Cvok a Pípa skupina opět hojně koncertuje, hraje na většině velkých letních festivalů a připravuje materiál na nové řadové album, jehož natáčení se realizuje v říjnu roku 2004 v hostivařském nahrávacím studiu. Materiál na novou desku zde měsíc po Totálním nasazení nahrávají i Sváťovi Deratizéři.
Pro značnou koncertní vytíženost až do samého konce roku 2004 se začátek roku nového nese v mírné koncertním útlumu. Totální nasazení tak v klidu finišuje s posledními pracemi na novém albu a zhruba po roce opět rozšiřuje své řady. V průběhu ledna roku 2005 do kapely přichází nový druhý kytarista Honza "Šukec" Šulgán. Tato výrazná kytarová posila, slánská hardrocková legenda (ex-Nouzový východ, Crux, S.N.A.D.) mající bezmála dvacetiletou koncertní praxi, se již po několika zkouškách zapojuje do koncertování a jeho kytara se ukazuje jako velký přínos. Celkový sound kapely se i díky jeho vokálům ještě více oživuje. Totální nasazení v sestavě Sváťa - baskytara, zpěv , P.P.Cvok - kytara, zpěv , Šukec - kytara, zpěv a Pípa - bicí vyráží od dubna 2005, kdy vychází na CD u havlíčkobrodského nezávislého vydavatelství Cecek records (přibližně ve stejnou dobu vydává tento label i nové CD Deratizérů "Zbloudilá") nové album "Když mrvy na šichtu táhnou" , na koncertní turné (odehráno 74 koncertů), které na konci roku vyvrcholí velkolepými oslavami k 15.výročí vzniku kapely v pražském Abatonu před téměř tisícovkou diváků.
Po zasloužené, bezmála dvouměsíční pauze, začíná Totální nasazení od února 2006 opět koncertovat, když předtím vydává v reedici na CD staré demosnímky z let 1991 - 1994. Jaro je na hraní poměrně bohaté a skupina zároveň s koncertní činností připravuje CD reedici alba Živáky z roku 1999, které dosud vyšlo pouze na kazetách. Hlavní událostí první poloviny roku 2006 je však vydání alba největších hitů skupiny, jakéhosi "Best of", vybraného především podle fanoušků. To pod názvem "Tak mi to PUČ" spatří světlo světa v červnu 2006, kdy se chystá Totální nasazení vyrazit na stejnojmenné turné spojené s propagací alba, jehož zvláštností je to, že ho bude rozdávat zdarma. Turné začne v červnu, skončí v prosinci a čtveřice Sváťa, P.P.Cvok, Šukec a Pípa během něj rozdá mezi fanoušky víc jak tisíc CD.

Ramones

26. března 2007 v 17:07 | verča |  Ramones
Ramones byla první punková kapela vůbec. Byla založena na jaře 1974 v New Yorku. Bezprostředními předchůdci punku byli už Stooges v čele s IggyPopem a New York Dolls, ale až Ramones vytvořili punk jako nový hudební žánr, založený na jednoduchosti a živelnosti.
V létě 1974 se jejich domovskou scénou stal slavný klub CBGB's, kolem kterého následně vyrostla celá newyorská punková scéna, mj. Patti Smith, Television, Blondie nebo Talking Heads. V roce 1976 vydali své debutové album Ramones a v červenci téhož roku vyrazili na turné po Velké Británii, kde inspirovali mnoho nových kapel, mj. Sex Pistols a Clash, které v létě roku 1977 odstartovaly britskou punkovou revoluci.
Od poloviny sedmdesátých do poloviny osmdesátých let vydávali prakticky každý rok nové studiové album, jejich vliv ale postupně slábl a od alba Animal Boy (1986) postupně klesala i kvalita jejich nahrávek. Posledním albem bylo ¡Adios Amigos! (1995), po kterém uspořádali dlouhé rozlučkové turné. Rozpadli se v roce 1996, 20 let po vydání svého prvního alba.
Přes obrovský vliv na vývoj rockové hudby se Ramones nikdy nedočkali velkého komerčního úspěchu, o kterém po celou dobu své existence snili.

Historie ČSR punku.....

26. března 2007 v 17:03 | verča |  Punk
český pankáči; druhej zleva Honza Rampich; druhej z prava Hošča z Gaunerů
Punk se k nám začal dostávat různými kanály tak cca rok po svém průlomu v Británii, tzn. někdy v roce 1977. Hudební publicisté se o něm dozvídali ze stránek zahraničních hudebních magazínů (Melody Maker, New Musical Express), které si nechali ze Západu posílat, teenageři z jim bližšího německého plátku pro mládež Bravo, kde se fotografie pankáčů začaly postupně objevovat

Je zvláštní, že prvními skutečnými fanoušky této hudby nebyla ani tak mladá, školou povinná generace - nakonec k nahrávkám punku bylo tehdy obtížné se dostat, takže vlastně jeho hudbu vůbec neznala - ale "staří kozlové" našeho androše a alternativy, tzn. Karel Habal, Pepa Vondruška, Mejla Hlavsa nebo Mikoláš Chadima. Tito v průměru pětadvacátníci měli zaprvé větší možnosti si punkové nahrávky obstarat a za druhé je cokoliv, co se vymykalo tehdejším zakonzervovaným hudebním modelům (hard rock, jazz rock), přirozeně zajímalo.
• Proto také aktivní Karel Habal (v té době manažér Classic Rock´n´roll Bandu, ve kterém působil i Chadima) nadšeně zprostředkovával a distribuoval cenné punkové desky, které přivezl z Anglie, všem, kdo o ně měli zájem a zároveň se stal největším propagátorem této hudby u nás.

• Proto také hudební publicista Josef "Zub" Vlček už v květnu 1978 v rámci VI. Pražských jazzových dní připravil v Divadle hudby již zmíněnou přednášku o punk rocku, ve které vysvětlil, co to punk rock je a "o co mu jde".

• Proto také bývalý člen undergroundové Umělé Hmoty Pepa Vondruška zvaný "Vaťák" shodil houni a v roce 1978 založil skupinu Dom, která byla jakýmsi neumělým spojením mezi tvorbou Velvet Underground a punkem. Ona ta syrovost a neučesanost punkových kapel v sobě totiž něco ze starých Velvetů měla.

• Proto ve stejné době také Mikoláš Chadima využiv svého krátkého vojenského sestřihu, nasadil na oči úzké černé brýle, navlékl se do kožené bundy se spoustou placek, a nazkoušel se svou kapelou Extempore celý punkový program pecek od Wire, Generation X, Magazine, Stranglers, či Dr. Feelgood. Josef "Zub" Vlček o tomto programu, který byl poprvé uveden v sále U Zábranských v Karlíně v únoru 1979, napsal v knize Excentrici v přízemí: "Po komponovaném bloku ´Zabíjačka´, který v sobě ještě nesl prvky tehdy pomalu doznívajícího jazz-rocku a ´progresivního rocku sedmdesátých let´, přidala skupina několik přejatých skladeb tehdejších anglických módních oblíbenců Generation X, Stranglers, Dr. Feelgood a Wire. Ale pozor! Vše s českými texty. Vyprodaný sál to přijal s nadšením. Nebylo divu, akademická hudba ostatních pražských souborů už lezla veřejnosti krkem, a tady se naskytla příležitost začít znovu jako v hloubi šedesátých let - bez příkras, z energetické prapodstaty rocku. Texty slibovaly humor (někdy až černý a cynický), recesi, parodii. Bláznivost budiž krásná, krása křečovitá."

Existovaly samozřejmě i jiné cesty, jak se k punku dostat - velmi oblíbené tehdy byly například poslechové pořady Vlčkovy, Rejžkovy, byl to již zmiňovaný import časopisu Bravo do zemí českých. Kupříkladu základní punková osobnost naší scény, manažér teplických FPB Petr Růžička tvrdí, že někdy v roce 1976 nebo 1977 navštívil poslechový pořad Miloše Čuříka, který pustil první singl Damned, ovšem jenom jako takovou raritu, pikantní perličku.

Milan Jonšta, člen asi nejspíše první punkové české kapely Hlavy 2000, říká: "Byl jsem v létě 1977 s rodičema v Jugoslávii, kde jsem si zakoupil německý časopis Bravo, tehdy ještě velmi tvrdý a tam jsem objevil fotografie Sex Pistols, Damned a Clash. Vypadali úplně jinak, byla to naprosto jiná rocková vizáž, než jaká tehdy letěla, protože ty skupiny byly ostřihaný nakrátko. Začal jsem se o ně zajímat, a když se mi ještě téhož roku dostaly do rukou jejich nahrávky, byl jsem v šoku. Kapely hrály jednoduše, 4-5 akordů, a bylo to tvrdé a zároveň melodické. Tehdy mě napadlo, že bysme to mohli vlastně zkusit taky. Okamžitě jsme založili kapelu a někdy v prosinci 1977 se konala v Havířově-Horakůvce první punková zábava." K uvedené citaci snad jednu krátkou poznámku - není jisté jestli se jednalo o rok 1977 nebo 1978.
Jisté je jen jedno - tyto první nesmělé impulsy vyprovokovaly zatím alespoň u několika jedinců zájem o úplně jiný druh hudby a úplně jiný životní styl.
Bolševikovi samozřejmě dost dlouho trvalo, než v punkerech začal větřit nějaké větší nebezpečí. Na přelomu 70. a 80. let se jich u nás pohybovalo jen pár desítek a režim se navíc koncentroval na likvidaci undergroundových aktivit spojených s Plastiky, DG 307 a s nimi sympatizujícími folkovými písničkáři. Když se mu androš podařilo takřka rozprášit (věznění, donucení k emigraci, neustálé persekuce), zaměřil se na tzv. pražskou alternativní scénu a soubory typu Extempore, Švehlík, potažmo Jazzovou sekci, která na svých koncertech tyto kapely zprostředkovávala. Většina těchto umělců nosila dlouhé vlasy, provozovala divnou nesrozumitelnou hudbu, chovala se značně nekonvenčně a v rámci možností i svobodně - což pro Moc pochopitelně představovalo jisté ohrožení. Punkové pro ni byli se svými krátkými sestřihy nezajímaví, navíc v těch úplných počátcích jejich vizáž nevynikala nějakou přehnanou extravagancí. Manažér teplických punkových kapel Petr Růžička dokonce v seriálu Bigbít říká, že jeho F.P.B. byli zpočátku chváleni za to, že nejsou máničky a vypadají jako "slušní hoši".
Léta 1985-1986 obecně znamenala v českém punku určité přeskupování sil a personální obměny. První punková generace z 1. pol. 80. let se nacházela v období, kdy její členové nastupovali na vojnu (mnozí z nich raději dobrovolně do psychiatrické léčebny), do různých škol, odcházeli do emigrace, takže tyto roky jsou ve znamení určitého zmatku, konce některých kapel, u jiných zase jejich začátků. Mnohé skupiny třeba i přežily, ale s totálně odlišným obsazením. Situace začala poněkud krystalizovat v roce 1987, takže zde můžeme hovořit o období tzv. druhé vlny českého punku.
Druhá vlna punku u nás
Jestliže první vlna z let 1980-84 zanechala nesmazatelné otisky v tuzemské punkové historii tvorbou kapel jako Zikkurat, Energie G, F.P.B., Kečup, A 64 a dalších, význam této druhé vlny spočíval spíše v rozmachu punkového hnutí jako takového. Zatímco první vlna měla svých pár kapel, které však hrály pro různorodé publikum, neboť punkerů u nás zatím nebylo příliš mnoho, po roce 1986 se situace hodně změnila. Vedle starých punkových matadorů, přeživších temné roky (i když po velkých potížích - FPB, Visací zámek), se v tuzemsku vyrojilo velké množství punkových kapel a jejich příznivců. Bylo to způsobeno několika příčinami:
a) Styl ale také móda punku zasáhly teenagerské publikum v té nejlepší konstelaci - tzn. ve správný čas a ve správné době. V roce 1987 patnácti až devatenáctiletý kluk vyjádřil svoje nasrání a vztek z prostředí, ve kterém žil, spíše pomocí vyřvání se v rychlé punkové kapele nežli kompletováním depresí a smutků v nějakém ponurém pomalém androši. Takže tak trošku generační záležitost.
b) S tím také souvisí stará známá snaha o odlišení se od ostatních - než chodit jako máničky, které si svůj vizuální protest odbyly hlavně v sedmdesátých a na začátku osmdesátých let (proto nosit dlouhé vlasy už vlastně byla "profláklá" záležitost), raději vypadat jako naprostý šílenec, zplozenec jiného světa - tzn. nahonit číro, obléknout roztrhanou koženou bundu s desítkami punkových "placek" nebo nápisů a křiklavě obarvené kalhoty. Nohy vsunout do vysokých vojenských bot. Ochrana před okolním světem pomocí navenek odpudivého až hororového zevnějšku funguje - známe to z přírody.
c) Ze Západu se sem snadněji dostávaly nahrávky punkových kapel (ale vzpomeňme třeba i na Polské kulturní středisko - bylo lze tam zakoupit desku Dead Kennedy´s a také polské punkárny). Navíc tento již poněkud archaický styl oživila spousta nových hardcoreových kapel, které do něj přinesly větší agresivitu a nové hudební postupy.
d) Punk dostával znovu relativně více prostoru v psaných médiích. Naposled se o něm takto hojně psalo (pochopitelně negativně) v kampani proti nové vlně během roku 1983. Pak jakoby tři roky vůbec neexistoval. V následujícím období zdánlivého uvolňování se objevily články např. o HNF, Visacím zámku, či Šanovu 1 i v nejčtenějším deníku Mladá fronta. Občas se o punku zmiňovaly samozřejmě hudební časopisy Melodie a Gramorevue, někdy i Mladý svět. Navíc se začaly množit i samizdatové punk-undergroundové fanziny, které byly šířeny pomocí kamarádů a známých po hospodách a na neoficiálních hudebních koncertech.
"Na punku muselo totiž tehdejší moci vadit úplně všechno - především se příliš nedařilo ho ´zkulturnit´ a cenzorsky upravit (tak jako např. heavy metal) do podoby vhodné pro bezproblémovou konzumaci socialistickou mládeží. Potíže nebyly jen s provokativním vzhledem jeho protagonistů a s tím, že hudba je to ještě míň stravitelná než metal, ale především s texty popisujícími, většinou se syrovou upřímností a bez složitých metafor, reálný život tady a teď. Punk byl vždycky hudbou lidí, kteří se cítili ze společnosti vyřazení, anebo do ní patřit nechtěli, byl a je to prostor, kde má každý možnost se vyjádřit, tvořit podle svého, bez ohledu na konvence a normy. Není třeba dodávat, že něco tak spontánního a autentického bylo pro režim přinejmenším podezřelé až nebezpečné," napsal o českém punku 80. let publicista Filip Fuchs ve své knize Kytary a řev. S tím nelze nic jiného než souhlasit.
Samozřejmě ani samotní punkové nebyli zrovna hoši, se kterými pustíte svoji dceru na večírek střední školy. I v této subskupině se vyskytovala spousta kecalů, pozérů, vyčuránků, vygumovaných hlav (alkohol, drogy), parchantů a kriminálníků. To nakonec potvrzuje publicista F. F. v knize Kytary a řev: "Na druhou stranu by nebylo správné si československý punk rock za minulého režimu příliš idealizovat. I když fungoval v nesrovnatelně obtížnějších podmínkách než v západní Evropě, nejednalo se o nějaké společenství Rychlých šípů. To, že byli všichni jakoby ´na jedné lodi´ neznamenalo, že by se lidi nervali na koncertech, nelikvidovali drogama a alkoholem, nehráli si na elitu českého punku, že by se v textech neobjevovalo rasistické svinstvo anebo že by kapely nesahaly k ústupkům vůči oficiálním institucím, když tu možnost dostaly."
Přesto lze prohlásit, že role punkerů na naší scéně druhé pol. 80. let byla důležitá alespoň z jednoho důvodu. Tak nějak totiž navázali na poselství androšů ze sedmdesátých a první poloviny 80. let, kteří svým životem a kulturními aktivitami mimo oficiální struktury, vytvářeli jakousi paralelní kulturu, která (i se svými klady a zápory) jakožto "nezávislá" poskytovala prostor pro svobodnou a spontánní tvorbu komukoliv, kdo se nějak chtěl vyjádřit. Navíc punkové tato androšská společenství oživili jiným duchem, jinou hudbou, jinou vizáží a jiným druhem reakce na tehdejší zatuchlou společnost. A vytvořili tak podhoubí a zázemí pro široké pole různých alternativních stylů a s nimi spojených aktivit, které se u nás objevily v 90. letech. Budiž jim to připsáno k dobru.
Punk se koncem 80. let stal pro určitou část teenagerské komunity oblíbeným rockovým životním stylem. Hlavně pro frustrovanou a deprimovanou mládež z měst byl přijatelný dík své svobodomyslnosti, nezávislosti, sklonem k anarchii a odmítání hmotných či materiálních statků. Byl prostě programem lidí, žijících na okraji společnosti a je jedno jestli je na tento okraj ona společnost vytlačila sama, anebo se na něj dostali díky vlastnímu přesvědčení žít mimo ni. Navíc zásadní rockovou myšlenku - být za každé situace rebelem - splňoval punk naprosto dokonale; jeho rebelství bylo vizuálně snadněji proklamativní, a i jeho syrová "neumětelská" hudba nebyla nic než čirou provokací
thanx:punk.cz

E!E

26. března 2007 v 17:01 | verča |  E!E
V roce 1988 vzniká v Příbrami skupina,která si od prvopočátku říká E!E. Po mnoha zkouškách v témže roce poprvé vystupuje veřejně v drahlínské hospodě (akce je maskována srazem třídy). Do revoluce vystupuje ještě na několika svatbách,soukromých večírcích a srazech, takže se o skupině ví jenom v undergroundu. Po listopadu 1989 poprvé oficiálně vystupuje v plzeňském Divadle Pod Lampou a na punkové přehlídce v letním kině v Příbrami. Následující první ohlasy v tisku a skupina se stává jednou z nejoblíbenějších punkových kapel v Čechách . E!E nahrává dvě skladby pro sampler PUNKS NOT DEAD a tři písně vycházejí také na sampleru PLZEŇSKÁ SCÉNA. 4. září 1992 se v JUNIOR KLUBU v Příbrami koná za účasti 250 lidí křest první LP desky (15 skladeb vydaných vlastním nákladem na LP, CD a MC.)



The Clash

25. března 2007 v 14:56 | verča |  The Clash
The Clash byla britská punková kapela, která existovala mezi lety 1976 a 1986. Jde o jednu z nejznámnějších kapel první vlny punku v 70. letech. The Clash ve své hudbě spojovali punk, reggae a mnoho dalších hudebních stylů. Kapela se proslavila také svými neobvykle živelnými koncerty.
Od svých počátků byla kapela trochu vzdálená ostatním podobným kapelám, ať už hudebním nadáním svých členů nebo jejich texty. Vášnivý politický idealismus v textech Joe Strummera a Micka Jonese kontrastoval s nihilismem Sex Pistols a jednoduchostí The Ramones. Album London Calling z roku 1979 je považováno za jedno z nejlepších alb historie a časopis Rolling Stone jej vyhlásil albem 80. let, ačkoliv vyšlo na konci roku 1979.
Styl a hudba The Clash ovlivnila obrovské množství dalších kapel, ať už hrající punk, nebo ne. V roce 2003 byli The Clash uvedeni do Rock and Roll Hall of Fame.

Klasická sestava

Ostatní členové


Diskografie:

S.P.S.

25. března 2007 v 14:48 | verča |  S.P.S.
S.P.S. ( Snížená pracovní schopnost) , česká punková skupina

S.P.S. vznikla v Praze v roce 1988 jako undergoundová kapela, teprve při sporech mezi hnutí skins a punk v r.1990 se S.P.S. stává punkovou skupinou.
Texty S.P.S. vycházejí z místních , českých problémů a reagují na momentální situaci, proto některé starší texty lze označit za neaktuální, texty jsou zpravidla politicky angažované.
Hudba vychází z klasických punkových vzorů jako je Clash,Dead Kennedys nebo Exploited. Časem se do ní dostaly i některé metalové prvky a lze říci, že skupina především v období krize 1993-1994, kdy se změnila značná část obsazení tzv. vymněkla, což byla logická reakce na tehdejší situaci českého punku.


Diskografie

  • Odplata, 1990 demo
  • Jsme v hajzlu, 1992 prakticky jejich nejlepší CD
  • The Great Terasy Schweine, 1993
  • Podivný dědictví, 1993 pravděpodobně nejúspěšněší CD
  • God Save The President, 1995
  • Collection 1996
  • Hymna FK Teplice, 1996
  • Live 2003, 2003
  • Před popravčí četou, 2005